Звіт практичного психолога
Звіт практичного психолога
Державного навчального закладу
"Професійний ліцей сфери послуг м.Хмільник"
Головною метою діяльності психологічної служби Державний навчальний заклад «Професійний ліцей сфери послуг м.Хміьник» є підвищення якості і забезпечення доступності послуг у сфері практичної психології, спрямованих на збереження і укріплення психологічного здоров’я, підвищення адаптивних можливостей, створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку всіх учасників навчально – виховного процесу, посилення розвивального і виховного компонентів в системі освіти.
У рамках визначеної діяльності психолог працювала над вирішенням наступних завдань:
-
Збереженням та зміцненням психологічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
-
Розвитком соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: комунікативністю, успішною адаптивністю, емпатійністю, толерантністю, духовністю, моральнітю тощо ;
-
Розвитком здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;
-
Актуалізацією позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу;
-
Розвитком доброзичливих, прозорих та взаєморозуміючих стосунків у педагогічному колективі ліцею;
Основні напрямки психологічного супроводу навчально – виховного процесу у школі.
I. Робота з учнями.
1) комплексне вивчення особистісної адаптованості учнів ліцея
2) індивідуальні психологічні консультації учням;
4) індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з учнями.
5) групова психодіагностика у групах (Методика оцінки психологічної атмосфери у класному колективі, Визначення індексу групової згуртованості. Зовнішня групова референтометрія);
6) проведення спец. курсу за корекційно – розвивальною програмою «Світ емоцій» з учнями М-14-2, М-13-9 класів;
7) групова психодіагностика у Б-14-8, КО-14-3 класах з метою дослідження самооцінки
Особистості; групове анкетування «Особиста професійна перспектива»
8) індивідуальна психодіагностика учням.
9) комплексна групова профорієнтаційна психодіагностика .групове анкетування
10) проведення тренінгів «Моя майбутня професія»
11) проведення тренінгів підготовки до іспитів у групах третього курсу; тест інтелектуального потенціалу , дослідження наочно-образного мислення за методикою «Піктограма», вивчення невербального інтелекту учнів , проведення тренінгу «Моя майбутня професія» проведення тренінгу підготовки до ЗНО
ІІ. Робота з педагогічним колективом.
1) проведення засідання круглого столу « Насильство у сім’ї: як виявити і допомогти дитині»;
2) підготовка психолого – педагогічного консиліуму «Адаптація учнів першого курсу у ліцеї»
3) підготовка психодіагностичної карти адаптованості учнів
4) підготовка і виступ на педагогічних нарадах
5) індивідуальні консультації учителям протягом навчального року.
ІІІ. Робота з батьками.
1) виступи на батьківських зборах
«Проблема тривожної поведінки»
«Насилля у батьківській сім’ї»;
«Секрети сімейного виховання підлітка »
2) індивідуальні та сімейні консультації протягом навчального року.
Протягом навчального року готувалася психологічна інформація для шкільного стенду в холі, оформлялися стенди для учнів.
У 2015-2016 н. р. Державний навчальний заклад «Професійний ліцей сфери послуг м.Хмільник» працює над проблемою: „Створення розвивального освітнього середовища для виховання особистості, здатної удосконалити оточуючий світ”.
Виходячи з актуальності потреб у ліцеї та враховуючи пріоритетні завдання психологічної служби, основними завданнями практичного психолога на 2015 – 2016 роки будуть наступними:
-
створення у навчальному закладі умов для комфортного середовища;
-
участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей, збереження їх повноцінного психічного здоров’я;
-
проведення психолого-педагогічної діагностики;
-
вияв, розвиток та підтримка обдарованих дітей;
-
допомога у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку;
-
здійснення превентивного виховання, профілактика злочинності, алкоголізму, наркоманії та шкідливих звичок серед підлітків;
-
впровадження розвивальних, корекційних програм (тренінгових занять) з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей підлітків;
-
сприяє вибору підлітками професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей;
-
проведення психологічної діагностики і психолого-педагогічної корекції девіантної поведінки неповнолітніх;
-
формування психологічної культури вихованців, учнів, педагогів, батьків;
-
забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
-
розробка рекомендацій для роботи з конкретною дитиною;
-
консультація батьків та педагогів за індивідуальними запитами
У рамках визначеної проблеми психологом будуть вирішуватися наступні задачі:
-
Збереження та зміцнення психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
-
Розвиток соціально-психологічних компетентностей учнів, а саме: емпатійності, толерантності, ініціативності, комунікативності, адаптивності, навичок самостійного прийняття рішень.
-
Розвиток у учнів здібностей до професійного самовизначення та самореалізації;
-
Актуалізація позитивного мислення учасників навчально-виховного процесу, як найактуальніша складова гармонійного життя;
-
Розвиток доброзичливих, прозорих стосунків у педагогічному колективі школи;
-
Власне професійне самовдосконалення.